foodora pro - ÁSZF

Foodora Pro Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2023. május 4.

1. Bevezető rendelkezések

1.1. A Foodora Pro Szolgáltatás a Delivery Hero Hungary Kft. (székhely: 1093 Budapest, Czuczor utca 2. 1. em., cégjegyzékszám: 01-09-668748, adószám: 11187433-2-43, e-mail cím: [email protected], postacím: 1243 Budapest, Pf.: 655., a továbbiakban: „Szolgáltató”) által kínált előfizetési program („Foodora Pro Szolgáltatás”).

1.2. A jelen általános szerződési feltételek ("Foodora Pro ÁSZF”) szabályozzák a Szolgáltató által a Fogyasztónak nyújtott Foodora Pro Szolgáltatást. A Foodora Pro ÁSZF-ben nem rendezett kérdésekben a Foodora Pro Szolgáltatásra, valamint a Foodora szolgáltatásra a foodora kiszállítás szolgáltatásokat igénybe vevő fogyasztók részére szóló általános szerződési feltételek („Fogyasztói ÁSZF”) rendelkezéseit kell alkalmazni.

1.3. A Fogyasztói ÁSZF-ben alkalmazott definíciók a Foodora Pro ÁSZF-re is irányadók. A Foodora Pro ÁSZF és a Fogyasztói ÁSZF közötti eltérés esetén a Foodora Pro ÁSZF rendelkezései az irányadók. A Foodora Pro ÁSZF mindenkor hatályos változata megtalálható a bejelentkezés után elérhető feliratkozást kezelő
felületeken. A Fogyasztói ÁSZF mindenkor hatályos változata megtalálható a foodora mobilalkalmazásban és a foodora.hu weboldalon egyaránt.
 

2. A Foodora Pro Szolgáltatás elérhetősége

2.1. A Foodora Pro Szolgáltatás kizárólag a Fogyasztói ÁSZF-nek megfelelően, a Platformon regisztrált Fogyasztók részére érhető el. A Foodora Pro Szolgáltatást kizárólag magánszemély Fogyasztó veheti igénybe a saját nevében. Magánszemély jogi személy nevében, a jogi személy képviseletében a Foodora Pro Szolgáltatás előfizetője nem lehet.

2.2. A Foodora Pro Szolgáltatást igénybe vevő Fogyasztó (jelen Foodora Pro ÁSZF vonatkozásában a feliratkozást követően „Előfizető”) a Platformon a Foodora Pro Szolgáltatásban részt vevő partnerektől („Foodora Pro Partner”) kedvezményes kiszállításban és egyéb kedvezményekben részesülhet („Foodora Pro Kedvezmény”). A Foodora Pro Szolgáltatást a Fogyasztó a Platformon keresztül történő előfizetéssel veheti igénybe.

2.3. A Foodora Pro Szolgáltatást webes böngészőben vagy iOS, illetve Android operációs rendszerrel, mobiltelefonon keresztül is igénybe lehet venni. A Foodora Pro Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges Foodora Fiókra vonatkozó szabályok a Fogyasztói ÁSZF-ben találhatóak. A Szolgáltató megtesz minden tőle elvárható információbiztonsági intézkedést annak érdekében, hogy a Foodora Fiókhoz harmadik fél jogosulatlanul ne férjen hozzá, annak adatait, így különösen a megadott e-mail
címet és jelszót harmadik fél jogosulatlanul ne ismerjen meg. 

2.4. Az Előfizető kizárólagosan jogosult használni a Foodora Pro Szolgáltatást, a Foodora Fiókját nem oszthatja meg más személlyel. Amennyiben az Előfizető ezen rendelkezésnek nem tesz eleget, úgy a Szolgáltató jogosult az Előfizető Foodora Fiókját azonnali hatállyal kitiltani a Platformról. Amennyiben az Előfizető Foodora Fiókja kitiltásra került a Platformról, úgy több Rendelést nem adhat le és a Foodora Pro Szolgáltatás ellenértéteként kifizetett díj ("Előfizetési Díj") sem követelhető vissza.


3. 3. Előfizetés a Foodora Pro Szolgáltatásra

3.1. A Fogyasztó a Foodora Pro Szolgáltatásra a Platformon keresztül a ”pro” jelöléssel ellátott, a Foodora Pro Szolgáltatásra való előfizetésre vonatkozó felületek valamelyikének kiválasztásával kezdheti meg a Foodora Pro Szolgáltatásra a feliratkozást. Ilyen felületnek minősülhet az applikáció vagy a weblap kezdőoldala, az applikáció oldalsávja, a platformon elérhető úszósávok, az éttermek részletes oldala, a kosár, azzal, hogy a felületek változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja.

 3.2. Amennyiben a Fogyasztó a „pro” megjelöléssel ellátott felületet választja, a rendszer megjeleníti a Foodora Pro Szolgáltatás leírását tartalmazó felületet, ahol tájékozódhat a Foodora Pro Szolgáltatásról, különösen a kedvezmények köréről, a fizetendő összegről, illetve elolvashatja a Foodora Pro ÁSZF-et és a Foodora Pro Gyakori kérdéseket.

3.3. Amennyiben a Fogyasztó igénybe kívánja venni a Foodora Pro Szolgáltatást, úgy a feliratkozás részleteit összegző következő felületen a fizetési mód kiválasztásával iratkozhat fel a Foodora Pro Szolgáltatásra. A Fogyasztónak ezen a felületen meg kell adnia bankkártyájának vagy hitelkártyájának adatait. 

3.4. Az Előfizetési Díj megfizetésének módja új bankkártya vagy hitelkártya hozzáadásával történhet meg ("Fizetési Mód"), készpénzes, Google Pay vagy Apple Pay fizetési mód nem elérhető. A Fogyasztó szavatolja, hogy az Előfizetési Díjnak a Fizetési Mód szerinti megfizetésére harmadik fél jogainak megsértése nélkül jogosult. Előfizető tudomásul veszi, hogy a feliratkozás során megadott bankkártya adatokat a Szolgáltató a Foodora Fiókjában menti, és az akkor is megjelenik, amikor az Előfizető nem Foodora Pro Partnertől ad le megrendelést. Szolgáltató rögzíti, hogy ezen bankkártya elmentése esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, gyűjt, tárol, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá, azokat a bankkártyás fizetés lehetőségét biztosító fizetési szolgáltatók kezelik.

3.5. A Fogyasztó a „Fizetés megerősítése” és a „Fizetési mód” felületek alatt található „Felhasználási feltételek” linkre kattintva ismerheti meg a Foodora Pro ÁSZF-et. A Fogyasztó az Általános szerződési feltételekre utaló jelölőnégyzet kipipálásával kijelenti, hogy a Foodora Pro ÁSZF-et a feliratkozás előtt teljeskörűen megismerte, annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek tekinti, egyúttal elfogadja, hogy egy automatikusan megújuló előfizetői szerződést köt, amelynek tartalmát a jelen Foodora Pro ÁSZF adja. Az Előfizető a Szolgáltatóval semmilyen igényt nem támaszthat, ami abból fakad, hogy az Előfizető a Foodora Pro ÁSZF-et nem ismerte meg.
3.6. Amennyiben a Fogyasztó sikeresen kiválasztotta a Fizetési Módot, illetve a jelölő négyzet kipipálásával elfogadta Foodora Pro ÁSZF-et, úgy a „Feliratkozás megerősítése” gombra kattintva indíthatja el a feliratkozás hitelesítési folyamatot, ami legfeljebb pár másodpercet vesz igénybe. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a „Feliratkozás megerősítése” gomb kiválasztása fizetési kötelezettséget keletkeztet. 

3.7. A „Feliratkozás megerősítése” gomb kiválasztásával a rendszer ellenőrzi a Fizetési Mód adatait, illetve, hogy rendelkezésre áll-e az Előfizetői Díjhoz szükséges fedezet. A Fogyasztó akkor is köteles Fizetési Módot megadni, ha a feliratkozás a próbaidőszak, vagy egyéb kedvezményes időszak következtében ingyenes. A Fizetési Mód adatainak ellenőrzése ebben az esetben is megtörténik, azzal, hogy a Szolgáltató 0,-Ft összeggel terheli meg a Fogyasztó által kiválasztott Fizetési Módot. 

3.8. Amennyiben a 3.7. pontban kifejtett ellenőrzés sikeresen megtörtént, úgy Előfizető az ellenőrzés sikerességéről azonnal visszaigazolást kap a Platformon, továbbá megadott e-mail címére is, és jogosult lesz igénybe venni a Foodora Pro Szolgáltatás előnyeit. A Foodora Pro Szolgáltatás szerződése a Szolgáltató Platformon való visszaigazolásával jön létre. 


4. A Foodora Pro Szolgáltatás tulajdonságai

4.1. A Foodora Pro Szolgáltatás Előfizetési Díj havonta fizetendő összegéről a Fogyasztó a Foodora Pro Szolgáltatásra történő feliratkozásra szolgáló felületeken, illetve a feliratkozást követően az Előfizetéseim felületeken tájékozódhat. Az Előfizetési Díj magában foglal minden adót és járulékot, amely összegnél többet a Szolgáltató más jogcímen nem számít fel a Foodora Pro Szolgáltatással összefüggésben. 

4.2. Szolgáltató jogosult kedvezményes, akár 0,-Ft-os Előfizetési Díjat ajánlani akár valamennyi Fogyasztó számára a Foodora Pro Szolgáltatás indulásánál, akár állandó jellegű próbaidőszak keretében új előfizetők számára, akár alkalomszerű kampányok esetén. Szolgáltató továbbá jogosult a Havi Előfizetési Díj összegével részben vagy egészben megegyező, új előfizető számára, vagy minden Fogyasztó számára elérhető, a Havi Előfizetési Díjból kedvezményre jogosító kupont nyújtani a Fogyasztók részére. Ezekben az esetekben a Fogyasztót fizetési kötelezettség a Foodora Pro Szolgáltatás vonatkozásában nem, vagy csak részben terheli, azonban a kedvezményes időszakot követően, amennyiben az Előfizető nem mondta fel a Foodora Pro Szolgáltatást, az Előfizetési Díj összegével Szolgáltató automatikusan jogosult megterhelni a Fizetési Módban meghatározott fizetési eszközt. Amennyiben Szolgáltató új Előfizetők számára biztosít Előfizetési Díjra vonatkozó kedvezményt, úgy Fogyasztó nem jogosult az új Előfizetéshez kapcsolódó kedvezményekre, ha a Fogyasztó korábban már rendelkezett Foodora Pro Szolgáltatásra vonatkozó Előfizetéssel. 

4.3. A Foodora Pro egy automatikusan megújuló szolgáltatás, ami azt jelenti, hogy a Szolgáltató a havi előfizetési időszak (továbbiakban: „Havi Előfizetési Időszak”) utolsó óráját megelőzően automatikusan levonja az Előfizetési Díjat, mindaddig, amíg az Előfizető nem szünteti meg a 6. fejezet szerint az előfizetését, vagy a Szolgáltató nem függeszti fel vagy nem szünteti meg a Foodora Pro Szolgáltatást a Foodora Pro ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekkel összhangban és az Előfizető Előfizetése 1 Havi Előfizetési Időszakkal automatikusan meghosszabbodik.

 4.4. Az Előfizetési Díj egy Havi Előfizetési Időszakra jogosítja fel az Előfizetőt. Az első Havi Előfizetési Időszak időtartama a Fizetési Mód sikeres ellenőrzését követően a Szolgáltató visszaigazolástól számított egy naptári hónap. Amennyiben az Előfizetés automatikusan meghosszabbodik, úgy az új Havi Előfizetési Időszak időtartama a sikeres fizetést követően az előző Havi Előfizetési Időszak lejártától számított egy hónap. A Havi Előfizetési Időszak azon a napon, órában és percben jár le, amely számánál fogva megfelel a kezdőnapnak és a kezdőnap órájának és percének. Amennyiben a Havi Előfizetési Időszak lejártának naptári hónapjában nincs a napok számánál fogva a kezdőnappal megegyező nap, úgy az előfizetés a Havi Előfizetési Időszak első napját követő hónap utolsó napján szűnik meg abban az órában és percben, amely óra és perc megegyezik az Havi Előfizetési Időszak megkezdésének órájával és percével.

4.5. A Szolgáltató minden Havi Előfizetési Időszakról számlát állít ki, és azt emailen megküldi az Előfizető részére.

4.6. Az Előfizető előfizetése a Havi Előfizetési Időszak utolsó két órájában automatikusan megújul, kivéve, ha azt megelőzően Előfizető a jelen feltételeknek megfelelően a Foodora Pro Szolgáltatást megszüntette. Amennyiben Előfizető az adott Havi Előfizetési Időszak lejárta előtt, de már azt követően mondja fel az Előfizetését, hogy az automatikus levonás már megtörtént, azaz az Előfizetés megújult úgy az Előfizető felmondása az azt követő hónapra szól, azaz az Előfizetés az azt követő Havi Előfizetési Időszak utolsó órájának utolsó percében szűnik meg. 

4.7. Azon Fogyasztóknak, akiknek az első Havi Előfizetési Időszaka vonatkozásában a jelen ÁSZF-ben részletezett okok valamelyikénél fogva nem keletkezik fizetési kötelezettsége (Ingyenes Havi Előfizetési Időszak), a feliratkozási folyamat során ebben az esetben is meg kell adnia a 3.3.-3.5. pontban írtaknak megfelelően a bankkártya, vagy hitelkártyája adatait. Szolgáltató a megadott adatok helyességét ellenőrzi, akként, hogy 0,- Ft összeggel megterheli a megadott kártyát. Ebben az esetben a rendszer első alkalommal az Ingyenes Havi Előfizetési Időszak utolsó óráját megelőzően számolja fel automatikusan az Előfizetési Díjat, abban az esetben, ha az Előfizető nem szüntette meg az előfizetését, vagy a Szolgáltató nem függesztette fel vagy nem szünteti meg a Foodora Pro szolgáltatást a Foodora Pro ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekkel összhangban. 

4.8. Az Előfizető felelős azért, hogy a Fizetési Mód felületen szereplő adatai az előfizetés teljes időtartama alatt helyesek legyenek. Ha a Fizetési Módnak megfelelő fizetési eszközt az Előfizetési Díj összegével annak esedékességekor nem lehet megterhelni (akár elégtelen fedezet miatt, akár más okból), a Foodora Pro Szolgáltatás a Havi Előfizetési Időszak lejártával megszűnik az Előfizető vonatkozásában. Amennyiben az Előfizető ismét igénybe szeretné venni a Foodora Pro Szolgáltatás előnyeit, akkor a jelen feltételeknek megfelelően ismételten elő kell fizetnie a Foodora Pro Szolgáltatásra. 

4.9. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy saját belátása szerint bármikor módosítsa az Előfizetési Díjat. A Szolgáltató az Előfizetési Díj bármilyen változását legalább 45 nappal a változások hatályba lépése előtt a Platformon regisztrációkor megadott e-mail címre e-mailben küldött tájékoztató levelében közli az Előfizetővel. Az új Előfizetési Díj a hatálybalépést követő első Havi Előfizetési Időszaktól érvényes minden Előfizető vonatkozásában, azaz a hatálybalépést követő első levonás során már az új Előfizetési Díj fog levonásra kerülni. Amennyiben Előfizető nem kívánja igénybe venni a Foodora Pro Szolgáltatást a módosított Előfizetési Díjjal, úgy az előfizetését a módosított Előfizetési Díj hatálybalépését követő első Havi Elszámolási Időszak megkezdéséig a Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló szerződését fel kell
mondania a 6. fejezet szerint. Amennyiben Előfizető nem mondja fel az előfizetését határidőben, úgy az automatikusan a módosított Előfizetési Díjjal megújul a 4.3. pont szerint. 

4.10. Tekintettel arra, hogy a Szolgáltatás igénybevétele azonnal megkezdhető az Előfizetői Díj sikeres megfizetését és az erről szóló visszaigazolást követően, így a sikeres fizetést követően az Előfizetési Díj nem jár vissza az Előfizető részére, kivéve az 6.2. pont szerinti 14 napon belüli felmondás esetét az ott meghatározott módon. 

4.11. A Szolgáltató időről időre kedvezményes Előfizetési Díjat kínálhat a Fogyasztók számára. Az ilyen kedvezményes Előfizetési Díj csak a megadott időszakban érvényes. A Próbaidőszak, vagy a kedvezményes időszak lejártát követően azonban, amennyiben az Előfizető nem szüntette meg a Foodora Pro ÁSZF 6. fejezete szerint a Foodora Pro Szolgáltatást, akkor az előfizetés automatikusan meghosszabbodik, és a Próbaidőszakot, vagy a kedvezményes időszakot követő időszakban érvényes Előfizetési Díjnak megfelelő összeggel a Szolgáltató automatikusan megterheli a Fizetési Módban meghatározott fizetési eszközt. A Próbaidőszak, vagy a kedvezményes Előfizetési Időszak lejárta előtt az Előfizetőnek a 6. fejezetben részletezettek szerint kifejezetten le kell mondania a Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló előfizetését, ha nem kívánja, hogy az akkor érvényes Előfizetési Díjat a Szolgáltató felszámolja és hogy a Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló előfizetés automatikusan
megújuljon.


5. A Foodora Pro Kedvezmények


5.1. Az aktuális Foodora Pro Kedvezmények körének megváltoztatásához való jogát a Szolgáltató fenntartja. A Foodora Pro Kedvezmények körébe tartozhat a kedvezményes, akár 0,-Ft-ra csökkentett kiszállítás, a termékek vételárának százalékos, vagy fix összeggel történő csökkentése, illetve a nem átruházható, a kizárólag Előfizetők számára biztosított és általuk felhasználható kuponok. A Szolgáltató bármikor jogosult az elérhető Foodora Pro Kedvezmények típusát, elérhetőségét, az egyes Foodora Pro Kedvezmények részleteit, azok igénybevételének feltételeit bármikor egyoldalúan módosítani, új Kedvezménytípusokat meghatározni, azokat törölni.
5.2. Az aktuálisan elérhető Foodora Pro Kedvezményekről az Előfizető a „Feliratkozás kezelése” menüpontban, illetve a Rendelés leadása során, a Rendelés leadását megelőzően a kosár összetételénél, valamint a rendelés véglegesítésénél tájékozódhat. 

5.3. Az Előfizető a Foodora Pro Kedvezményekre csak azt követően jogosult, hogy a Fizetési Mód ellenőrzése sikeres volt és a Platformon a Foodora Pro Szolgáltatás megkezdéséről visszaigazolást kap. A sikeres előfizetéssel az összes Foodora Pro Kedvezmény automatikusan elérhetővé válik, ami azt jelenti, hogy egyes, az adott Foodora Partnernél elérhető Foodora Pro Kedvezmények – pl. kedvezményes kiszállítás, a termék csökkentett vételára stb. – az Előfizető minden további cselekedete
nélkül alkalmazásra kerülnek a Rendelés során. 

5.4. A Foodora Pro Kedvezmények csak a Platformon keresztül Magyarországon leadott megrendelésekre használhatók fel, és amennyiben csak megadott időszakban felhasználhatók, úgy a megjelölt időpont végén lejárnak. Minden olyan Foodora Pro Kedvezmény, amelyet az Előfizető nem használt fel a megjelölt időszak végéig, érvényesen többé nem használható fel. Amennyiben a Foodora Pro Kedvezmény felhasználására megjelölt időszaka alatt Előfizető előfizetése megszűnik, úgy az előfizetés megszűnését követően a kedvezmény sem használható fel többé érvényesen.

5.5. A Foodora Pro Kedvezmények kizárólag a Foodora Pro Partnereknél leadott Rendelések során vehetők igénybe. Foodora Pro Partner az, amelyet a Platformon "pro" címkével jelöltek meg. A Foodora Pro Kedvezmények nem minden Partner esetén elérhetőek, a Foodora Pro Partnerek köre folyamatosan változhat. A Fogyasztói ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően kizárólag az Előfizető címére kiszállító Partnerek jelennek meg a Fogyasztó számára a Platformon, ezért a címtől függően nem minden Foodora Pro Partnert jelenít meg számára a Platform. Egyes Foodora Pro Kedvezmények típusa és mértéke Foodora Pro Partnerenként eltérő lehet. Bizonyos Foodora Pro Kedvezmény a kiszállítási címtől függően is változhat akár ugyanazon Foodora Pro Partnernél is. 

5.6. Lehetnek olyan Foodora Pro Kedvezmények is, amelyek igénybevétele további feltételekhez kötött. Így különösen a 0,-Ft-ra csökkentett kiszállítási díj csak akkor érhető el az adott kiszállítási cím vonatkozásában, ha a kiszállítási díjból a Foodora Pro Szolgáltatás keretében adott, a Szolgáltató által egyoldalúan meghatározott kedvezmény összege eléri, vagy meghaladja az adott Foodora Partner vonatkozásában a nem Foodora Pro Előfizetés keretében ugyanerre a címre aktuálisan alkalmazandó kiszállítási díj összegét. A Szolgáltató mindig az adott kiszállítási címre érvényes kedvezményes kiszállítási díjat „pro” jelöléssel jeleníti meg a Platformon. A Foodora Pro Kedvezmények igényebvételéhez a Szolgáltató által meghatározott, a Platformon feltüntetett minimális rendelési értéket el kell érnie az Előfizető Kosarának. A minimális rendelési érték eltérő lehet a Partnerhez beállított általános – nem kizárólag Foodora Pro rendelésekre irányadó - minimum rendelési értékhez képest, mely minimális rendelési érték minden esetben megjelenik az Előfizetőnél a Kosár összeállítása során. Egyes Foodora Pro Kedvezmények elérhetősége a választott rendelési módtól – kiszállítás vagy elvitel - függően változhat.

5.7. A kupon használatával érvényesíthető kedvezményeket leszámítva, az összes Foodora Pro Kedvezmény a Rendelés leadása előtti összesítő oldalon automatikusan megjelenik és a Rendelés összegébe beleszámít, ha a minimális rendelési érték és az egyéb, fentiekben meghatározott követelmények teljesülnek és a Rendelés leadható. A kupon használatával érvényesíthető kedvezményeket az Előfizetőnek külön hozzá kell adnia a Kosárhoz. Az Előfizető más, a Foodora Pro Kedvezmények körén kívül eső ajánlatokat és kedvezményeket akkor kombinálhat a Foodora Pro Kedvezményekkel, ha ezt a Foodora Pro Kedvezmények lehetővé teszik. 

5.8. A Foodora Pro Kedvezmények kizárólag az Előfizető személyes használatára szolgálhatnak. A Foodora Pro Szolgáltatás és az abból eredő jogok és előnyök nem oszthatók meg vagy ruházhatók át. Munkáltatói fiók esetén a Foodora Pro Kedvezmények szintén csak személyes használatra szolgálnak, így arról ÁFÁ-s számlát Szolgáltató nem állít ki kérésre sem. 

 

6. A Foodora Pro Szolgáltatás megszüntetése


6.1. A Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló előfizetéssel a teljesítés megkezdődik, így az Előfizetőt elállási jog nem illeti meg.

6.2. Az Foodora Pro Szolgáltatásra való előfizetés napját követő 14 napon belül az Előfizető indokolás nélkül felmondhatja a Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló szerződést. Ha az Előfizető a felmondási jogával kíván élni, akkor a felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű és alakszerűséghez nem kötött nyilatkozatát a Szolgáltató részére kell eljuttatnia (postán vagy e-mail útján) a Szolgáltató címére vagy e-mail címére, amely jogát az I. számú mellékletben megadott, felmondási mintát használva is gyakorolhatja. Az Előfizető határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi felmondási nyilatkozatát.

6.3. Amennyiben az Előfizető határidőben gyakorolja a 14 napon belüli felmondási jogát, úgy a Szolgáltató a részére ugyanazon a módon, mellyel fizetett, visszautalja az aktuális Havi Előfizetői Díjra vonatkozó teljes Előfizetési Díjat. 

6.4. Az Előfizető a 14 napon belüli visszatérítésre kizárólag abban az esetben jogosult, amennyiben a Foodora Fiókjából első alkalommal fizetett elő a Foodora Pro Szolgáltatásra. Amennyiben az Előfizető több alkalommal iratkozott fel a Foodora Pro Szolgáltatásra, úgy a visszaélések elkerülése miatt a későbbi előfizetési ciklusban tett 14 napon belüli felmondások esetében a visszatérítés lehetőségével nem élhet.

6.5. Az Előfizető a Foodora Fiókjában a „Feliratkozás kezelése” menüpontban található leiratkozásra vonatkozó, „Szeretnék leiratkozni” linkre kattintva bármikor felmondhatja a Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló előfizetését. Ha bármilyen probléma merül fel a leiratkozási link használata közben, az Előfizető a 10.7. és 10.8. pontban részletezettek szerint, a Platformon elérhető „Ügyfélszolgálat” menüponton keresztül közvetlenül is fordulhat a Szolgálató ügyfélszolgálatához. 

6.6. Ha az Előfizető felmondja a Foodora Pro Szolgáltatást, akkor az adott Havi Előfizetési Időszak végéig továbbra is használhatja a tárgyhónapra vonatkozó Foodora Pro Kedvezményeket. A leiratkozással az előfizetés automatikusan megszűnik az aktuális Havi Előfizetési Időszak végén. Előfizető sem teljes, sem részleges visszatérítésre nem jogosult a Havi Előfizetési Időszak vége előtt felmondott Foodora Pro Előfizetések után.


7. Módosítás 


7.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Foodora Pro ÁSZF-et bármikor saját belátása szerint módosítsa.

7.2. A Szolgáltató e-mailben vagy a 8. fejezetben meghatározott egyéb módon értesíti az Előfizetőt a Foodora Pro ÁSZF bármely változásáról, legalább 15 nappal a változások hatályba lépése előtt. 

7.3. Amennyiben az Előfizető nem fogadja el a módosításokat, lehetősége van arra, hogy a módosítások hatályba lépése előtt felmondja a Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló előfizetését. A módosítások hatálybalépését követően az Előfizető által fenntartott Foodora Pro Szolgáltatásra irányuló előfizetés a módosított feltételek, a kedvezmények és az Foodora Pro Szolgáltatást érintő változások teljes körű elfogadását jelenti.


8. Értesítés


8.1. Annak érdekében, hogy az Előfizető időben megkapja a Szolgáltatótól a Foodora Pro Szolgáltatással, az arra irányuló előfizetésével és a Foodora Pro ÁSZF-fel kapcsolatos, nem marketing jellegű információkat, az Előfizető elfogadja, hogy a Szolgáltató jogosult az Előfizetőt a következő eszközök bármelyikével értesíteni: a Platformra történő regisztrációkor megadott e-mail címre e-mail küldése, push értesítések és alkalmazáson belüli értesítések. 

8.2. Bármely ilyen értesítés a Szolgáltató által küldött értesítés elküldésének időpontjában kézbesítettnek tekintendő. Ha Szolgáltató egyszerre több értesítési módot használ, a kézbesítés időpontjának a legkorábbi értesítés dátuma és időpontja tekintendő. 


9. Adatkezelés


9.1. Az Előfizető személyes adatainak kezelésére vonatkozó részletes szabályokat a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója https://www.foodora.hu/adatkezelesi-tajekoztato tartalmazza.


9.2. A Foodora Pro ÁSZF elfogadásával az Előfizető tudomásul veszi, hogy a Foodora Pro Szolgáltatással és az előfizetésével kapcsolatban a Szolgáltató nem marketing jellegű e-maileket és/vagy szöveges üzeneteket küldhet. 


10. Hibás teljesítés, panaszkezelés és vitarendezés

 

10.1. Amennyiben a Szolgáltató hibásan teljesít, úgy az Előfizető az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat. 
10.2. Az Előfizető a Szolgáltatás természeténél fogva kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltatótól nem igényelhet, a Szolgáltatást maga nem javíthatja ki, illetve harmadik személlyel nem javíttathatja ki. 
10.3. Az Előfizető a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
10.4. Az Előfizető a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának tekinti Szolgáltató. A közlés késedelméből eredő kárért az Előfizető felelős. 
10.5. Az Előfizető kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. 

10.6. A Szolgáltató és az Előfizető közötti bármilyen vita esetén a felek elsősorban arra törekednek, hogy a vitát békés tárgyalásos úton rendezzék.

10.7. Az Előfizető az esetlegesen felmerülő panasz, reklamáció esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségek valamelyikén jogosult a kapcsolatot felvenni:
● chat: a Weboldalon a jobb felső sarokban a lenyíló menü „Ügyfélszolgálat” menüpontra kattintva, applikációban a bal oldalsáv „Ügyfélszolgálat” menüpontban;
● postázási cím: 1234 Budapest, Pf. 655.; 
● e-mail cím: [email protected]

10.8. A chat ablakon keresztül lehetőség van a felmerült problémával kapcsolatban élő csevegést indítani ügyintézővel, amelynek elérhetőségét a Szolgáltató hétfőtől vasárnapig 08:00-01:30 óra között biztosítja. Az Előfizető az „Ügyfélszolgálat” ablakban található „Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)” közül is választ találhat a kérdésére. 

10.9. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.

10.10. A Szolgáltató az azonnali megoldást igénylő problémát haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja, minden más esetben pedig 24 napon belül válaszol a felmerült panaszra. 

10.11. Amennyiben a probléma kezelése más módon nem oldható meg, úgy Szolgáltató kezdeményezheti az Előfizető telefonos megkeresését. Ha a Szolgáltató az Előfizetőt panasszal kapcsolatban keresi, úgy Szolgáltató a panasz kezelése és dokumentálása céljából az Előfizető telefonon keresztül megfogalmazott panaszát rögzíti, a rögzített hangfelvételt a rögzítéstől számított 5 évig megőrzi. Amennyiben az Előfizető nem járul hozzá, hogy a telefonbeszélgetést az Szolgáltató az adatkezelési tájékoztatójában foglaltaknak megfelelően rögzítse, lehetősége van chat-en, postai úton (1243 Budapest, Pf. 655) vagy e-mail ([email protected]) útján benyújtania a panaszát. Az Előfizetőnek lehetősége van másolatot kérni a telefonbeszélgetésről készült hangfelvételről, amely kérést Szolgáltató a vonatkozó kérelem beérkezésétől számított 25 napon belül köteles teljesíteni. Az Előfizető a hangfelvétel kiadása iránti kérelmét postai úton (1243 Budapest, Pf. 655) vagy e-mail 
([email protected]) útján nyújthatja be. A Szolgáltató díjmentesen rendelkezésre bocsátja (postai úton) a hangfelvétel másolatát.
10.12. Az Előfizető a panasz kivizsgálása során köteles a Szolgáltatóval együttműködni, a szükséges információkat, dokumentumokat rendelkezésre bocsátani.
10.13. Amennyiben az Előfizető panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Előfizető lakóhelye szerint illetékes hatóságokhoz fordulhat: 

Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetősége: 
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag 
Budapesten a Fővárosi Kormányhivatal V. Kerületi Hivatalának részeként működő Fogyasztóvédelmi Főosztálya

Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.

Telefon: +36 (1) 450-2598

E-mail cím: [email protected]

Békéltető Testületek elérhetősége területi illetékesség szerint:

https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Budapesti Békéltető Testület elérhetősége:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszám: +36 (1) 488-2131

Fax szám: +36 (1) 488-2186

E-mail: [email protected]

10.14. Az Előfizető jogosult a panasszal kapcsolatos jogvita esetén bírósághoz is fordulni.

11. Egyéb

11.1. A Foodora Pro ÁSZF kizárólag a felek érdekeit szolgálja és nem szolgál más személy vagy szervezet javára, kivéve a Szolgáltató kapcsolt és leányvállalatait.

11.2. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

11.3. Az Előfizetési Díj automatizált döntéshozatal alapján nem a fogyasztó személyére szabott.

11.4. Ha a Szolgáltató nem ragaszkodik ahhoz, hogy az Előfizető teljesítse a Foodora Pro ÁSZF szerinti bármely kötelezettségét, vagy ha nem érvényesíti jogát az Előfizetővel szemben, vagy ha késlekedik ezzel, az nem jelenti azt, hogy lemondott az Előfizetővel szembeni jogairól, vagy hogy az Előfizetőnek nem kell teljesítenie a kötelezettségeit. A Szolgáltató kizárólag írásban mond le ezen jogairól, és ez sem jelenti azt, hogy automatikusan lemondana bármely, az Előfizető későbbi mulasztásával kapcsolatos jogáról. 
11.5. Abban az esetben, ha a Foodora Pro ÁSZF bármely rendelkezése jogellenesnek, semmisnek vagy végrehajthatatlannak minősül, az ilyen rendelkezés a vonatkozó jogszabályok által megengedett mértékben végrehajtható, és a végrehajthatatlan rész nem érinti a többi fennmaradó rendelkezés érvényességét és végrehajthatóságát.

 

I. sz. melléklet

Felmondási nyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: Delivery Hero Hungary Kft. (székhely: 1093 Budapest, Czuczor utca 2. 1. em., cégjegyzékszám: 01-09-668748, adószám: 11187433-2-43, e-mail cím: [email protected], postacím: 1243 Budapest, Pf.: 655.). 


Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja: 

Előfizető(k) neve:

Előfizető(k) címe:

Előfizető(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt: